Bloggen voor beginners

Ik geef het toe, ik ben een beginnende blogger. In digitale tijden van blogs en Facebook en twitter en linkedIn is het in theorie allemaal heel makkelijk. De moeilijkheid is een publiek aanspreken en blijven aanspreken, anders i het verloren tijd.

Omdat ik - uiteraard - het beste van mezelf wil geven ben ik op zoek gegaan naar de do's en don 'ts waar je moet op letten om uw proza aangenaam te maken voor de lezers. Even google openen en hup, een leger goeroes geeft je gouden tips en zet je op weg naar gegarandeerd (blog)succes. Hoewel een groot deel van de tips bedoeld is om klanten aan te spreken (wat ik dus NIET wil doen) zitten er toch ook wel een aantal bruikbare tussen voor mij.

Marleen 2.0 volgt dus vanaf nu het gouden pad der bloggers. Bij deze, tip nummer 1:

'Breng regelmatig nieuwe items of informatie aan die je doelgroep aanspreekt'

Dat ik daar niet zelf opgekomen was! Ik moet dus eerst en vooral mijn doelgroep leren kennen (voor zover ik die nog niet ken) en ik moet verfrissend nieuwe informatie brengen om de drang naar meer te blijven voeden. Gelukkig mag je die sprankelende nieuwtjes ook elders zoeken en herverpakken. Wat dacht je van deze?

Ik ben op zoek gegaan naar bekende logopedisten, waarbij bekend wil zeggen dat ze bekend zijn door activiteiten buiten de logopedie. Wat is er betere reclame voor ons beroep dan sexy frisse mooie logopedisten (M/V) die ook buiten de logopedie succesvol zijn?
Bekende logopedistes die trouwen met een Prins, hard kunnen lopen of het nieuws presenteren op VTM zijn algemeen bekend, dus ging ik op zoek naar nieuw talent en... kwam uit bij Q-Music. Daar leest bekende stem Kristien Wollants het nieuws op momenten dat ze niet aan de slag is in haar praktijk als logopediste. Kristien is, hoe kan het ook anders, gespecialiseerd in stem en articulatie. Kijk zeker ook even naar haar mooie website op http://kristienwollants.be/

Kennen jullie nog bekende logopedisten? Laat het me weten!

Volgende keer vertel ik meer over tip nummer 2!




Reacties:

Er zijn geen reacties

Reageer:

Naam (*)
Email (*) - niet zichtbaar op de website
opmerking (*)